Ubisoft vine cu clarificări importante în privința conturilor inactive: ce se întâmplă cu acestea
După ce politicile sale au fost puse sub semnul întrebării, un purtător de cuvânt al Ubisoft a declarat că firmanu șterge conturile inactive cu jocurile achiziționate.
Având ca dovadă o notificare de ștergere a contului, un avocat anti-DRM a susținut recent pe Twitter că Ubisoft va șterge conturile inactive și jocurile aferente, dacă acestea rămân neatinse pentru prea mult timp. Contul oficial de Twitter de asistență Ubisoft nu a schimbat această percepție atunci când a spus „cu siguranță nu vrem să pierzi accesul la jocurile tale” într-un răspuns la tweet. Site-ul de asistență al Ubisoft, de asemenea, nu a menționat dacă și cele cu jocuri atașate la acestea au fost scutite de ștergere, spunând pur și simplu că Ubisoft poate „închide conturi inactive pe termen lung” pentru a-și menține baza de date.
Desigur, toate acestea sugerau că Ubisoft chiar ștergea conturi inactive cu jocuri legate de ele, dar compania spune acum că nu este cazul.
Pagină de asistență Ubisoft a fost actualizată pentru a citi: „Conturile legate de un abonament Ubisoft activ sau jocurile pentru PC care au fost achiziționate din magazinul Ubisoft, nu sunt eligibile pentru ștergere”.
Rămâne neclar de ce Ubisoft Support, atunci când a răspuns pe Twitter, nu a negat imediat acuzația inițială conform căreia conturile inactive cu jocuri achiziționate ar putea fi suspendate și apoi șterse pentru inactivitate.
Declarația completă a Ubisoft
„De mulți ani, am implementat procesul nostru de ștergere a contului în conformitate cu cerințele GDPR (Articolul 5.1.e privind obligația de a limita perioada de păstrare a datelor). Politicile noastre sunt aliniate cu cerințele legale și cu standardele din GDPR. Această măsură acționează și ca o protecție pentru jucătorii noștri împotriva fraudei.
Ștergerea contului urmează un proces foarte strict. Ca atare, luăm în considerare următoarele 4 criterii înainte ca un cont să fie șters:
- Activitatea de joc a contului de la crearea acestuia
- Bibliotecile contului: conturile care includ jocuri pentru PC achiziționate nu sunt eligibile pentru ștergere
- Durata de inactivitate a contului, adică ultima conectare la ecosistemul nostru (inclusiv din jocurile Ubisoft de pe Steam și alte platforme)
- În practică, de astăzi, nu am șters niciodată conturile care au fost inactive de mai puțin de 4 ani
- Existența unui abonament activ legat de cont.
În orice caz, înainte ca ștergerea să fie definitivă, trei e-mailuri sunt trimise jucătorului pe o perioadă de 30 de zile, oferindu-și restabilirea contului. În plus, dacă utilizatorul încearcă să se conecteze în timpul ferestrei de 30 de zile, va primi automat un avertisment și un link pentru a-și reactiva contul.”